1) Fejezet, Windows-szolgáltatások be- és kikapcsolása:
Keressünk rá: Vezérlőpult/Programok és szolgáltatások:
A számunkra
felesleges alkalmazásokat törölhetjük a rendszerünkről:
Például:
-
Táblaszámítógép-összetevők (Csak ha nincs rá
szükségünk)
-
Távoli különbözeti tömörítés
-
Játékok (Csak ha nincs rá szükségünk)
-
Internet Explorer (Csak ha nincs rá szükségünk)
-
Nyomtató- és dokumentumszolgáltatásokon belül,
amelyikre nincs szükségünk
-
Windows Virtual PC (Csak ha nincs rá szükségünk)
-
Windows-minialkalmazások platformja (ha használunk
mini alkalmazásokat akkor ne kapcsoljuk ki)
-
Média szolgáltatásokon belül, amelyikre nincs
szükségünk
-
XPS szolgáltatások (Csak ha nincs rá szükségünk)
-
XPS-megjelenítő (Csak ha nincs rá szükségünk)
2)
Fejezet, energiaellátás:
Sokat segít a gépen az energiagazdálkodás (tálcán lévő
elemre kattintva), amelyet ha „Teljesítménycentrikusra” állítunk a gépnek a
teljesítményét akár megkétszerezhetjük.(a tálca jobb oldalán található „elemre”
jelre kattintva)
Ha laptopod van és félsz, hogy emiatt jobban felmelegszik a
gép akkor az energiagazdálkodási lehetőségeken belül az Teljesítménycentrikus
Séma beállításainak módosítása alatt a processzor minimális teljesítményét vedd
5-10%-ra, a maximumot pedig 100%-ra!
Ha nem tudod mennyi hőmérséklete a különböző alkatrészeidnek,
akkor töltsd le ezen programot, amely ingyenes: Speedfan.
Vagy töltsd le INNEN.
3)
Fejezet, töredezés
mentesítés és a rendszerkonfiguráció:
Töredezés mentesítés:
Kapcsold ki az automatikus töredezés mentesítést:
Számítógép/Meghajtó
tulajdonságok/Eszközök fülön/Töredezés mentesítés
Majd az Ütemezés bekapcsolása-ra kattintva a megjelenő
ablakban az Ütemezett futtatás (javasolt), innen vegyük ki a pipát.
De ne felejtsük el havonta legalább töredezés mentesíteni a
gépünket, ezzel is felgyorsítva azt!
Használjuk erre az egyik legjobb és ingyenes
töredezés mentesítő programot a Smart Defrag-ot, melyet
INNEN le is tudunk
tölteni.
Rendszerkonfiguráció:
Gyorsítsuk fel a másolást illetve áthelyezéseket a gépen, ehhez először is ki kell kapcsolni az UAC-t, amit legegyszerűbben úgy tudunk:
Gyorsítsuk fel a másolást illetve áthelyezéseket a gépen, ehhez először is ki kell kapcsolni az UAC-t, amit legegyszerűbben úgy tudunk:
Ctrl és az Alt gomb közötti Windows gomb + R betű egyidejű
lenyomásával előjövő ablakba gépeljük be ezt a szót:
„msconfig” - majd
ok-zuk le ezzel elindítva a Rendszerkonfigurációt.
Majd az előjövő ablakon belül az eszközök fülre kattintva
keressük meg a következő eljárást:
„UAC beállítások módosítása”
A előugró ablakon szabályzót húzzuk teljesen le (Soha nem
kérek értesítést), majd nyomjunk egy ok-t.
Miután kikapcsoltuk az UAC-t, tegyük a következőket, a cél
még mindig a gyorsabb másolás illetve áthelyezés elérése:
Számítógép/Meghajtón
tulajdonságok/Hardver
ott pedig kiválasztod
lemezedet majd alul Tulajdonságok a Házirendek fülön pedig kipipálod az Írás
gyorsító tárazás engedélyezése-t. (ugyan ezt meg lehet tenni pendrive-ok, külső
merevlemezek illetve memóriakártyáknál is, ahol pedig a Hardver fülön a
megfelelő részt kell kiválasztani)
4)
Fejezet, a rendszer tulajdonságainak
beállítása:
Számítógépen jobb klikk tulajdonságok:
Baloldalon: Speciális rendszerbeállítások
-
Speciális
fülre kattintva a legelső hivatkozásra kattintsunk
(Teljesítmény/Beállítások..)
Vizuális hatások
fülön belül:
Itt vegyük ki a
számunkra felesleges vizuális hatásokat (pl.: nekem le van állítva: Animáció az
ablakok kis vagy teljes... - mert
idegesít, hogy így lassabban jönnek be az ablakok).
-
Speciális
fülön belül Az Indítás és helyreállítás Beállításaira kattintva, megjelenik
egy ablak:
Felül a Rendszerindításnál vegyük ki a pipát a Rendszerek
listáinak megjelenítése (persze ha nincs más operációs rendszer a gépünkön) Illetve a Helyreállítási
beállítások megjelenítése mellől (Ezen részek kikapcsolásával felgyorsul a
Windows 7 indulása).
-
A Távoli
használat fülre kattintva:
A számítógépről lehet
távsegítséget kérni - vegyük ki a pipát, alul pedig a Bejövő kapcsolatok
tiltását válaszuk ki (persze ha nem használjuk ezt a funkciót).
-
Rendszervédelem
fülre kattintva:
Ha nem szeretnénk, hogy biztonsági másolatot készítsen az
adott meghajtónkról, akkor itt kikapcsolhatjuk e funkciót. Kiválasztjuk a
meghajtót, majd a Beállítás…-okra kattintva a kijövő ablakon állítsuk be felül:
Rendszervédelem kikapcsolása.
5)
Hibernálás kikapcsolása: (nem csak
Windows 7-re, hanem Vistara is):
A Windows Vista egyik legbosszantóbb tulajdonsága a
hibernálás erőltetése.
Sokan nem értik, hova tűnnek el merevlemezükről a
gigabájtok. A Vistában az egyik „bűnös” a hibernációs adatok tárolását végző, a
rendszerlemez gyökerében található!
Először is vizsgáljuk meg, hogy a rendszerünk használ e
hibernálást:
Sajátgép/C meghajtó(vagy amelyiken található a Windows 7) és
ott keressük meg a hiberfil.sys fájlt, erre csak úgy van lehetőségünk, ha a
rejtett fájlok megjelenítése be van kapcsolva (magam jobban szeretem a totalcommanderen keresztül megnézni ezen rejtett
fájlokat: Beállítás/Általános beállítás/Képernyő menüpont és ott kipipálom a
„Látszik a rejtett/system fájl (csak szakembereknek!)”)
A hibernálás
kikapcsolása:
Van rá egy házilag készített programom, ami
INNEN tölthető
le, vagy manuálisan is leállíthatjuk:
Start menü/Kellékek/Parancssor elindítása
ide pedig irjuk be a következőket:
powercfg –h off
Majd enterrel elfogadjuk!
És nézzük meg újból, hogy megvan e még a hiberfil.sys, ha
jól dolgoztunk, akkor eltűnt!
6)
Fejezet, avagy a gyors rendszerindítás:
A 3. fejezetben leírtak alapján indítsuk el a
Rendszerkonfiguráció-t, ezen belül:
A Rendszerindítás fülön:
-
Nincs folyamatjelző funkció kipipálása (Elvileg
pár másodperccel fel tudjuk gyorsítani a
rendszerfelállást)
-
majd belül Válasszuk ki: a Windows 7 operációs
rendszerünket (ha esetleg más operációs rendszer is van a gépünkön). Majd
válasszuk ki a Speciális beállításokat , majd az előugró ablakon belül a
Processzorok számát pipáljuk ki és válasszuk a maximumot (persze ha több
processzorral rendelkezünk), majd ok-zuk le.
7)
Fejezet, szolgáltatások:
Ezen beállításokat Windows 7 Home Premium-ra készültek,
szóval a különböző szolgáltatások és parancsaik eltérhetnek.
Indítsuk el a futtatást, majd írjuk be a következőt:
services.msc
, majd nyomjuk meg az ok-t:
A különböző szolgáltatásokra kattintva jobb
egérgombbal kiválasztjuk a legördülő listából a tulajdonságokat, majd
az előugró panelablakon lehetőségünk van a szolgáltatások Indítási típusát
illetve Állapotukat változtatni.
A beállítások során nézzük meg mely programokat használjuk,
és ezen programoknak milyen szolgáltatásokra van szükségük
Pl.:
Readyboost(Usb pendrival történő gyorsítás)
-----> Előtöltés
Frissítések letöltése
-----> Windows Update (ami igen nagy
processzor terhelést okoz a rendszernek, egyszerűbb,hogy amikor le akarunk
töleni új frissítéseket előtte visszakapcsoljuk ezt a szolgáltatást)
Wifi hálózat használata
-----> WLAN hálózat automatikus beállítása
(én jobban szeretem a kábeles megoldást, mivel kevesebb áramot fogyaszt
illetve a kábel gyorsabb)
Biztonsági központ értesítései
------> Biztonsági központ (engem személy
szerint zavart az állandó tanácsai)
Windows tűzfal
------> Windows tűzfal
....
illetve
Mindenkinek a saját használatú vírusirtója maradjon
bekapcsolt állapotba (A sajátomat kivettem a listából)!
a beállítások előtt a
szolgáltatásoknál csináljunk egy mentést az eredeti állapotokról (Művelet -->
Lista exportálása...).
Név | Állapot | Indítási típus |
A Windows Media Player hálózatmegosztási szolgáltatása | Letiltva | |
ActiveX Telepítő (AxInstSV) | Kézi | |
Adaptív fényerő | Kézi | |
Alap szűrőprogram | Elindítva | Automatikus |
Alkalmazásadatok | Kézi | |
Alkalmazási réteg átjárószolgáltatása | Kézi | |
Alkalmazásidentitás | Kézi | |
Alkalmazásminősítő | Elindítva | Kézi |
Alkalmazásvezérlés | Kézi | |
AMD External Events Utility | Letiltva | |
Asztalablak-kezelői munkamenet-kezelő | Elindítva | Automatikus |
BitLocker meghajtótitkosítási szolgáltatás | Kézi | |
Biztonsági fiókkezelő | Elindítva | Automatikus |
Biztonsági központ | Letiltva | |
Blokkszintű biztonsági mentés motorja szolgáltatás | Kézi | |
Bluetooth-támogatási szolgáltatás | Kézi | |
Bővíthető hitelesítési protokoll (EAP) | Kézi | |
BranchCache | Kézi | |
CNG-kulcs elkülönítése | Kézi | |
COM+ eseményrendszer | Elindítva | Automatikus |
COM+ System Application | Kézi | |
Csoportházirend ügyfél | Elindítva | Automatikus |
DCOM-kiszolgáló folyamatindítója | Elindítva | Automatikus |
DHCP-ügyfél | Elindítva | Automatikus |
Diagnosztikagazda | Letiltva | |
Diagnosztikai gazdaszolgáltatás | Letiltva | |
Diagnosztikavezérlő szolgáltatás | Letiltva | |
DNS-ügyfél | Elindítva | Automatikus |
Elosztott hivatkozáskövető ügyfél | Elindítva | Automatikus |
Elosztott tranzakciók koordinátora | Kézi | |
Előtöltés | Elindítva | Automatikus |
Energiagazdálkodás | Elindítva | Automatikus |
Épségi kulcs- és tanúsítványkezelés | Kézi | |
Feladatütemező | Elindítva | Automatikus |
Felhasználói profil szolgáltatás | Elindítva | Automatikus |
Funkciófelderítő erőforrás közzététele | Elindítva | Automatikus |
Funkciófelderítő szolgáltató | Elindítva | Kézi |
Hálózati helyfigyelés | Elindítva | Automatikus |
Hálózati kapcsolatok | Elindítva | Kézi |
Hálózatitároló-adapter szolgáltatás | Elindítva | Automatikus |
Hálózatlista szolgáltatás | Elindítva | Kézi |
Hálózatvédelmi ügynök | Kézi | |
Háttérben futó intelligens átviteli szolgáltatás | Kézi | |
Hitelesítőadat-kezelő | Kézi | |
Hordozható eszközök számbavételi szolgáltatása | Letiltva | |
IKE és Auth-IP kulcskezelő modulok | Elindítva | Automatikus |
Intelligens kártya | Kézi | |
Intelligens kártya eltávolítási házirend | Kézi | |
Interaktív szolgáltatások észlelése | Kézi | |
Internetkapcsolat megosztása (ICS) | Letiltva | |
IPsec-házirendügynök | Letiltva | |
IP-segítő | Kézi | |
Kapcsolat nélküli fájlok | Kézi | |
Kapcsolati rétegbeli topológia feltérképezője | Kézi | |
Kiszolgáló | Elindítva | Automatikus |
Kötet árnyékmásolata | Kézi | |
Kriptográfiai szolgáltatások | Elindítva | Automatikus |
KtmRm – Elosztott tranzakciók koordinátora | Kézi | |
Külső kezelőeszközök hozzáférése | Letiltva | |
Lemeztöredezettség-mentesítő | Letiltva | |
Másodlagos bejelentkezés | Kézi | |
Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727_X86 | Kézi | |
Microsoft iSCSI-kezdeményező szolgáltatás | Kézi | |
Microsoft Kötet árnyékmásolata szolgáltató | Kézi | |
Microsoft Office Diagnostics Service | Kézi | |
Minőségi audiovizuális Windows-élmény | Kézi | |
Multimédia osztályütemező | Elindítva | Automatikus |
Munkaállomás | Elindítva | Automatikus |
Net.Tcp portmegosztási szolgáltatás | Letiltva | |
Netlogon | Kézi | |
Nyomtatási várólista | Letiltva | |
Office Source Engine | Kézi | |
Otthoni csoport figyelője | Kézi | |
Otthoni csoport szolgáltatója | Kézi | |
Parental Controls | Kézi | |
Plug and Play | Elindítva | Automatikus |
PnP-X rendszerű IP-busz számbavételezője | Kézi | |
PNRP protokoll | Kézi | |
PNRP számítógépnév-közzétételi szolgáltatás | Kézi | |
Problémajelentések és megoldások vezérlőpult-támogatása | Kézi | |
Programkompatibilitási segédszolgáltatás | Letiltva | |
Rendszeresemény-jelző szolgáltatás | Elindítva | Automatikus |
Rendszerfelügyeleti webszolgáltatások | Kézi | |
Rendszerhéj hardverfigyelése | Elindítva | Automatikus |
RPC végpontleképező | Elindítva | Automatikus |
Secure Socket Tunneling Protocol (SSTP) szolgáltatás | Kézi | |
ServiceLayer | Kézi | |
SNMP-trap | Kézi | |
SSDP kereső | Elindítva | Kézi |
Szálsorrend-kiszolgáló | Kézi | |
Számítógép-tallózó | Letiltva | |
Szoftvervédelem | Automatikus (Késleltetett indítás) | |
Szoftvervédelmi platform értesítési szolgáltatása | Kézi | |
Táblaszámítógépes beviteli szolgáltatás | Letiltva | |
Tanúsítvány-terjesztés | Kézi | |
Társhálózat identitáskezelője | Kézi | |
Társhálózat-csoportosítás | Kézi | |
Társzolgáltatás | Kézi | |
Távelérés - automatikus csatlakozás kezelője | Kézi | |
Távelérési csatlakozáskezelő | Kézi | |
Távoli asztal beállítása | Kézi | |
Távoli asztali szolgáltatások | Kézi | |
Távoli asztali szolgáltatások felhasználói üzemmódú portátirányítója | Kézi | |
Távoli beállításjegyzék | Letiltva | |
Távoli eljáráshívás (RPC) | Elindítva | Automatikus |
Távoli eljáráshívás (RPC) lokátor | Kézi | |
TCP/IP NetBIOS támogató | Elindítva | Automatikus |
Telefonos szolgáltatások | Letiltva | |
Teljesítménynaplók és riasztások | Kézi | |
Témák | Elindítva | Automatikus |
Titkosított fájlrendszer (EFS) | Kézi | |
TPM-alapszolgáltatások | Kézi | |
UPnP eszközállomás | Elindítva | Kézi |
Útválasztás és távelérés | Letiltva | |
Védett tároló | Kézi | |
Vezetékes hálózat automatikus beállítása | Kézi | |
Virtuális lemez | Kézi | |
WebClient | Kézi | |
Windows audió | Elindítva | Automatikus |
Windows azonnali csatlakozás - konfiguráció-nyilvántartó | Elindítva | Kézi |
Windows betűtípus-gyorsítótár szolgáltatás | Kézi | |
Windows biometrikus szolgáltatás | Kézi | |
Windows biztonsági másolat | Elindítva | Kézi |
Windows CardSpace | Kézi | |
Windows Defender | Letiltva | |
Windows Eseménygyűjtő | Kézi | |
Windows Eseménynapló | Elindítva | Automatikus |
Windows hibajelentési szolgáltatás | Letiltva | |
Windows idő | Letiltva | |
Windows illesztőprogram-alaprendszer - felhasználói módú... | Elindítva | Automatikus |
Windows Installer | Kézi | |
Windows képbevitel (WIA) | Letiltva | |
Windows Management Instrumentation | Elindítva | Automatikus |
Windows megjelenítési alaprendszer betűtípus-gyorsítótára 3.0.0.0 | Kézi | |
Windows Search | Letiltva | |
Windows színrendszer | Kézi | |
Windows tűzfal | Letiltva | |
Windows Update | Letiltva | |
Windows-hangvégpontépítő | Elindítva | Automatikus |
Windows-modulok telepítője | Kézi | |
WinHTTP automatikus webproxy-kereső szolgáltatás | Letiltva | |
WLAN hálózat automatikus beállítása | Letiltva | |
WMI Performance Adapter | Kézi | |
WWAN automatikus konfigurálás | Kézi |
8)
Fejezet,
hangok:
A tálca jobb oldalán lévő hang ikonon jobb klikk az egérrel, majd válasszuk ki a
Hangok opciót.
Ez esetben megjelenik egy ablak, ahol a Hangok fülön belül válasszuk ki az
a hangsémát, hogy Nincsenek hangok, persze csak akkor tegyük ezt ha a
Windows összes figyelmeztető, felkiáltó hangjelzését le akarjuk tiltani!
Ezen funkció függ a Windows 7 témájától, szóval ha a Windows témáját átállítjuk egy másikra, akkor a hangok az új téma szerint fognak működni!
Windows összes figyelmeztető, felkiáltó hangjelzését le akarjuk tiltani!
Ezen funkció függ a Windows 7 témájától, szóval ha a Windows témáját átállítjuk egy másikra, akkor a hangok az új téma szerint fognak működni!
A
hangok ablakán belül továbbra is a Hangok fülön maradva, alul a Rendszerindítási
hangjelzés lejátszása mellől vegyük ki a pipát, csak ha nem kell a
rendszerbetöltéskor
a hangeffekt! Ezzel az állítással pár másodperccel felgyorsítjuk a rendszerindítást!
a hangeffekt! Ezzel az állítással pár másodperccel felgyorsítjuk a rendszerindítást!
9)
Fejezet, Aero és a többi:
Ha nem tetszik az Aero megjelenítés illetve a különböző betekintési lehetőségek
tömkelege vagy esetleg úgy vesszük észre, hogy ez a
megjelenítés nagyban lassítja rendszerünket, ez esetben állítsuk le. A leállítás a 4. Fejezetben leírtak alapján történik!
megjelenítés nagyban lassítja rendszerünket, ez esetben állítsuk le. A leállítás a 4. Fejezetben leírtak alapján történik!
10)
Fejezet, Windows Explorer:
A
Windows 7 tálcáján lévő Windows Explorer-re kattintva
az a "default"
mappánkat nyitja meg (ez az alapértelmezett). Lehetőségünk van ezt
megváltoztatni,attól függ mit akarunk alapértelmezettként megnyitni:
A
tálcán lévő Windows Explorer ikonon jobb egérkattintás / Windows Explorer-en
jobb klikk és Tulajdonságok
Majd az előugró ablakon belül a Cél: helyére írjuk be a megfelelő kódot, attól
függ mit akarunk alapértelmezetté tenni:
-
Számítógép / Computer explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
-
Dokumentumok mappa / Documents folder explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
-
Egy általunk kiválasztott saját mappa / My folder explorer.exe D:\példa
(Saját meghajtó és saját általad kiválasztott mappát írd ide)
11)
Fejezet, egyes alkalmazások gyorsítása:
Lehetőségünk van az egyes alkalmazások polaritását megváltoztatni, ezt a
következőképpen tehetjük meg:
Elindítjuk a Faladatkezelőt, majd kiválasztjuk az alkalmazásunkat (aminek
a polaritását át szeretnénk állítani), azon jobb egérgomb Polaritás beállítása,
majd válasszuk ki, a nekünk megfelelő polaritást.
Azon programok, melyeket nem futása nem igényel nagy teljesítményt a polaritását
lejjebb vehetjük, amely alkalmazásoknak, programoknak vagy játékoknak nagyobb
teljesítmény szükséges azoknál állítsuk a Normálnál nagyobb értékre.
FONTOS: ezen beállításokat a számítógép újraindításánál, illetve a már
átállított programok újraindításával visszaállnak az eredeti értékükre (Normál)!
12)
Fejezet, jump list/lista:
A
Windows 7 egyik újdonsága a tálca (Superbar), melynek az egyik újdonsága a Jump
list/lista, melyet a rögzített alkalmazás parancsikonjára jobb egérgombbal
kattintva tudunk előhozni.
Egy kép róla:
De
egy kérdés vajon hogy tudunk elhelyezni bele rögzített "kedvenceket"?
Ennek két választása van:
-
a már megnyitott alkalmazásokat rögzítjük (csak ha A tálca és a Start menü tulajdonságain belül a Start menü fülön belül a legutóbb megnyitott fájlok tárolása és megjelenítése a Start menüben és tálcán rész ki van pipálva)
-
Amely részét rögzíteni szeretnénk egyszerűen belehúzzuk a az ikonba
13)
Fejezet, buborék értesítések:
A
Windows intéző, exlorer ablakán belül az egyes mappákra illetve fájlokra
víve a kurzort egy buborék jelenik meg, mely az adott mappa illetve fájl
tulajdonságait mutatja meg nekünk, ezt a buborékot egy regisztrációs adatbázis
módosításával lehetőségünk van letiltani.
Erről beszélek:
Letöltés:
LINK... (Ez a csomag tartalmazza a
ki és a bekapcsoló regeket is, újraindítás igényel)!
14)
Fejezet, Aero Shake és az Oldalra zárás ki-be
kapcsolása:
A
Windows 7 újdonságai ugyancsak az Aero Shake (amely egy kiválasztott program
vagy mappa mozgatásával/rázásával a háttérben lévő alkalmazásokat a tálcára
"küldjük") illetve az oldalra zárás, mellyel az megnyitott alkalmazásokat tudunk
rögzíteni jobb, bal oldalra illetve teljes méretbe (jobb, ball vagy felülre
húzással).
Ha
valakit ez zavar lehetőség van kikapcsolni (sajnos mindkettőt csak egyszerre
lehet) egy kis regisztrációs bejegyzéssel, melyet
INNEN tölthetünk le (a tömörített mappa tartalmazza a ki és
bekapcsolásra szolgáló regisztrációs bejegyzést, újraindítás szükséges)!
15)
Fejezet, Aero Shake ki-be
kapcsolása:
Az
előző fejezetbe említett Aero Shake-t tudjuk ki-be kapcsolni (csakis ezt) egy
kis regisztrációs bejegyzés által, melyet
INNEN tudunk letölteni (újraindítás szükséges!)
16)
Fejezet, Aero effektek kényszerített bekapcsolása:
Ezen regisztrációs kulccsal lehetőségünk van bekapcsolni az Aero megjelenítési
módot (pl.: Windows 7 Starter, Starter N rendszereken).
Ezen regisztrációs kulcsot még nem teszteltem (újraindítás szükséges)!
17)
Fejezet, Aero Peek ki-be kapcsolása:
Lehetőségünk van az Aero Peek (Aero-s "betekintés") ki-be kapcsolására, egy kis
regisztrációs bejegyzés által, amelyet
INNEN
tölthetünk le (újraindítás szükséges!).
18)
Fejezet, Windows Explorer gyorsítása az animáció
ki-be kapcsolásával:
A
Windows Explorer lehetőségünk van gyorsítani, úgy, hogy a hozzá tartozó
animációkat kikapcsoljuk. Ezen regisztrációs bejegyzéssel lehetőségünk van ki-be
kapcsolni ezen animációkat (újraindítás szükséges!)
19)
Fejezet, be és kijelentkező kép váltása:
A
következő kis programocskával a be és ki jelentkezéskor megjelenő képet
cserélhetjük le.
20)
Fejezet, árnyékolás:
Ezen kis programocska segítségével további dizájnt/effekteket helyezhetünk el a
Windows 7 operációs rendszerünkre. Ezen dizájn az asztal felső részére és a
tálcára helyez el árnyékolást, mely nagyjából 600-700 KB memóriát igényel.
Lehetőségünk van külön-külön használni. A program hiányosságait mint például az
automatikus indulást saját magam egészítetem ki, teszteltem, ahhoz pedig a
leírást készítettem, melyet mellékeltem a programhoz.
21)
Fejezet, játékok és programok gyorsítása:
Ha
gyengébb számítógépünk van vagy a program illetve játékunk amit használunk nagy
gépigényt igényel, akkor nincs más dolgunk mint egy kicsi kis alkalmazást
elindítanunk, ami a háttérben fut. Mely szabályozza az éppen futó
szolgáltatásokat (leállítja azokat, amíg játszunk vagy egy programot használunk)
és az éppen futó programokat. Ezzel további CPU időt és memórát/ramot
szabadíthatunk fel. Nagyon hatásos ajánlom mindenki figyelmébe. Ezen program
neve GameBooster. Ezen programot továbbá használhatjuk notebookunk,
laptopunk illetve netbookok akkumulátorhasználata mellett mellyel további
energiát spórolhatunk (ezen alkalmazások leállításával).
Készítettem ezen programhoz némi kiegészítést mely további felesleges
szolgáltatásokat állít majd le.
Kiegészítés letöltése:
Kiegészítés telepítése:
-
A letöltéskor kapott .zip fájlt kitömörítjük
-
A mappa 2 .txt fájlt tartalmaz (eredetit és az általam készítettet)
-
A Game Booster.txt-ben lévő összes adatot jelöljük ki majd másoljuk
-
Indítsuk el a GameBooster programot
-
Jobb felső sarokba lévő Beállítások fülre kattintva válasszuk ki a Szolgáltatási lista szerkesztése menüpontot
-
Majd a megnyíló .txt dokumentumot írjuk felül az általunk másolt adatokkal, majd mentsünk egyet és már használható is a program
22)
Fejezet, programok gyorsabb elérése, indítása:
A különböző programoknak hozzunk létre egy-egy parancsikont, amin jobb
egérgombbal válasszuk ki a Tulajdonságait.
Majd a Pancsikon fülön belül állítsunk be neki gyors billentyű kombinációt.
CTRL+ALT+ egy szabadon választható billentyű szükséges ehhez.
Majd fogattassuk el a beállításokat, és nézzük meg ezen kombinációkkal (melyeket
beállítottunk) mennyivel gyorsabban indulnak el a programjaink.
23)
Fejezet, 3D ablakváltó az asztalra vagy a
tálcára:
Hozzunk létre az asztalra egy parancsikont, melynek a következő célt adjunk meg:
RunDll32 DwmApi #105
Majd adjunk
neki egy nevet, pl.: Ablakváltó
Elkészült a
parancsikonunk, ki is próbálhatjuk.
Ha akarjuk
változtassuk meg az ikonját.
A
parancsikonon jobb egérkattintás, Tulajdonságok, majd az előugró ablakokon
menjünk a Parancsikon fülre, és keressük meg az Ikoncsere... gombot, majd
kattintsunk rá.
Előugrik még
egy ablak az Ikonok keresése az alábbi fájlban, ide írjuk be a következőt:
C:\windows\explorer.exe
Itt kerünk
neki egy ikont, és fogadjuk el a beállításokat.
Ha el
szeretnénk helyezni a tálcán, ahhoz nem kell mást tennünk, mint jobb
egérkattintás a parancsikonon és válasszuk ki a következőt: Rögzítés a tálcán.
24)
Fejezet, monitor kalibrálása:
A Start menü keresőjébe gépeljük be a következőket:
dccw
Majd a megjelenő programot indítsunk el.
25)
Fejezet, betű megjelenés beállítása:
A Start menü keresőjébe gépeljük be a következőket:
cttune
Majd a megjelenő programot indítsunk el, és ott állítsuk be magunknak a
megfelelő betűtípust, betűsimítást...
26)
Fejezet, egy speciális rendszerbeállító
parancsikon létrehozása:
Hozzunk létre egy Új mappát, melynek a következő nevet adjuk:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Az így létrehozott parancsikonra kattintva több különböző beállítást tudunk
személyre szabni.
27)
Fejezet, a Windows 7-be integrált Media Center:
A következőekben a Windows Media Centert szabhatjuk át egy két beállítással:
Keressük meg Windows Media Center ikonját, melyen jobb egérgombbal előhívott
menüből válasszuk ki a tulajdonságokat. Az előugró ablakon belül a "Cél:" részt
fogjuk testre szabni, attól függően mit akarunk átvariálni:
A cél üres sorának mindenképpen tartalmaznia kell a következő bejegyzést:
%windir%\ehome\ehshell.exe
Majd szóközzel elválasztva a bejegyzéstől további parancsokat adhatunk meg neki:
-
A Windows Media Center bejelentkező (a bejelentkező animáció az egyes képen található) animációjának és hangjának kikapcsolása: /nostartupanimation
-
A Windows Media Center elemeinek fordított elhelyezése (tükrözése, látható a Kép2-ön) pl.: a jobb alsó sarokba lévő gombok a bal oldalra kerülnek, a jobb felső sarokban található "Kis méret,Előző méret,Bezárás" gomb a bal felső sarokba kerül: /rtl
Pl.:
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang+fordított helyzet: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation /rtl
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang+fordított helyzet: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation /rtl
Képek1:
Kép2:
28)
Fejezet, Windows 7 energiatakarékosság
ellenőrzése (PowerCFG):
Az
energiagazdálkodási beállításokat elvégző apró parancssori program a PowerCFG,
amely egy speciális diagnosztikai funkciója a
Windows 7-nek. A Futtatás (Windows gomg+R betű) parancssorba gépeljük be a következőeket cmd.exe-t (rendszergazdaként elindítva), a megjelenő konzolablakban a powercfg –energy [ majd Enter-rel fogadtassuk el] parancsot megadva a következő információt látjuk az ablakban: " várjunk 60 másodpercig",ez idő alatt a szoftver elemzi a rendszert és a háttérben futó folyamatokat.
Windows 7-nek. A Futtatás (Windows gomg+R betű) parancssorba gépeljük be a következőeket cmd.exe-t (rendszergazdaként elindítva), a megjelenő konzolablakban a powercfg –energy [ majd Enter-rel fogadtassuk el] parancsot megadva a következő információt látjuk az ablakban: " várjunk 60 másodpercig",ez idő alatt a szoftver elemzi a rendszert és a háttérben futó folyamatokat.
Fontos, hogy ez idő alatt semmilyen módon ne avatkozzunk be, különben
helytelen értékeket kapunk!
A vizsgálat eredményét az energy-report.html fájlban fogjuk megtalálni az aktuális könyvtárban, melynek helyét a vizsgálat befejeztével az ablakban megtekinthetünk.
A program nemcsak javaslatokat tesz az energiagazdálkodás javítására a különböző beállítási tippekkel, hanem analizálja a futó programokat is, egyébiránt az akkumulátorunk pontos típusát és kapacitását is megjeleníti, továbbá informál bennünket a legutolsó feltöltés során elért kapacitásról is.
A vizsgálat eredményét az energy-report.html fájlban fogjuk megtalálni az aktuális könyvtárban, melynek helyét a vizsgálat befejeztével az ablakban megtekinthetünk.
A program nemcsak javaslatokat tesz az energiagazdálkodás javítására a különböző beállítási tippekkel, hanem analizálja a futó programokat is, egyébiránt az akkumulátorunk pontos típusát és kapacitását is megjeleníti, továbbá informál bennünket a legutolsó feltöltés során elért kapacitásról is.
29)
Fejezet, a Windows 7 naplózásának testreszabása:
A
Windows 7 úgy, mint a Windows bármely operációsrendszere, a számítógépen futó
programokról, szolgáltatásokról, hardverváltozásokról ... minden
adatot-információt elraktároz, ezen információs halmazokat naplófájloknak
nevezzük.
Egy kis testreszabás segítségével személyre szabhatjuk, akár ki is kapcsolhatjuk ezeket. Egy naplófájl általános mérete 20 Mb körül vannak, attól függően, hogy mit raktároz.
Vannak naplófájlok, melyeket nincs lehetőségünk kikapcsolni, de méretét megváltoztathatjuk, a legkisebb megengedett naplófájl méret 1028 Kb.
Egy kis testreszabás segítségével személyre szabhatjuk, akár ki is kapcsolhatjuk ezeket. Egy naplófájl általános mérete 20 Mb körül vannak, attól függően, hogy mit raktároz.
Vannak naplófájlok, melyeket nincs lehetőségünk kikapcsolni, de méretét megváltoztathatjuk, a legkisebb megengedett naplófájl méret 1028 Kb.
Akkor keressük meg ezen naplófájlokat:
Kattintsunk a Start menüre azon belül a Felügyeleti eszközökre (ha
A tálca és Start menü testreszabásánál elhelyezhetjük a Start menübe, ha nem
akarjuk ezt beállítani akkor a Start menü keresőjébe gépeljük be a
következőeket: Felügyeleti eszközök), majd ott válasszuk ki a
Számítógép-kezelés menüpontot.
Ezek után megjelenik a Számítógép-kezelés ablak, ahol az Eseménynapló
részt válasszuk ki, azon belül található naplókon (amelyeket személyre
akarjuk szabni) jobb egérgombbal rákattintva válasszuk ki a Tulajdonságok
menüpontot.
Ezek utána az általunk kiválasztott naplófájl tulajdonságai
és adatai jelennek meg. Ahol testreszabhatunk mindent:
A következőekben szín szerint különböztetem meg a beállításokat!
-
Az eddig összegyűlt naplófájlok törlése
-
A naplófájl megengedhető maximális mérete (maximálisan 1028 Kb-re lehet lecsökkenteni)
-
Ha a naplófájl eléri a maximális méretét, akkor mit csináljon a naplófájllal (itt érdemes kiválasztani az írja felül parancsot)
30)
Fejezet, alkalmazások és rendszerindítás
gyorsítása (Windows Vista-ra is jó):
A
Windows két gyorsító alkalmazása dolgozik a folyamatosan a háttérben, mely azon
célt szolgálja, hogy felgyorsítsa munkáinkat. Az egyik Prefetcher a másik pedig
a Superfetch névre hallgat.
Egy kis regisztrációs bejegyzés átalakításával befolyásolhatjuk, hogy mely dolgokba gyorsítsák meg munkákat, ezen két választási lehetőség:
Egy kis regisztrációs bejegyzés átalakításával befolyásolhatjuk, hogy mely dolgokba gyorsítsák meg munkákat, ezen két választási lehetőség:
-
A rendszerbetöltés gyorsítása
-
A programok/alkalmazások gyorsabban futása
Indítsuk el a futtatás parancsot, melyet vagy a Start menüből vagy
pedig a WIN+R billentyűkombinációjával, ha megjelenik gépeljük be a
következőeket: regedit
Az
előjövő ablak a regisztrációs adatbázis, ahol navigáljuk el magunkat a következő
helyre:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory
Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher]
Ezen bejegyzés alatt megtaláljuk a következő kulcsokat:
-
EnablePrefetcher
-
EnableSuperfetch
Ezen bejegyzések értékét változtassuk meg attól függően, hogy mit szeretnénk
gyorsítani:
-
0-ás érték - Kikapcsolja az adott a funkciót
-
1-es érték - Csak a programokat/alkalmazásokat gyorsítja a funkció
-
2-es érték - Csak a rendszerindítás/betöltés gyorsul
-
3-as érték - A funkció a programokat/alkalmazásokat illetve a rendszerbetöltést is gyorsítja
Ezen értékeket mindenki személyre szabhatja, attól függően, min szeretne
gyorsítani.
A beállítások érvényesítéséhez újra kell indítani a számítógépet!
31)
Fejezet, asztali ikonok nevének eltüntetése:
Ehhez nem kell mást tennünk, mint, hogy az ikon nevéhez a következőt begépelni:
ALT gombot nyomva tartva, miközben begépeljük a 255 -ös számot,
ezek után el fog tűnni az ikon neve és márt csak az ikon marad meg.
32)
Fejezet, energiatakarékosság ellenőrzése:
A
futtatás parancsot elindítva gépeljük be a következő parancsot: powercfg
-energy a feladat végrehajtása géptől függően több-kevesebb időt vesz időbe.
33)
Fejezet, gyorsindító eszköztár elhelyezése Windows
7-en:
A Windows Xp és Vista illetve az előttük lévő operációs rendszerekben megismert
Quick Launch, más néven gyorsindító eszköztárat lehetőségünk van elhelyezhetünk
Windows 7-es operációs rendszerünkre, ehhez nem kell mást tennünk mint, hogy a
tálcán jobb egérgombbal előjövő menüből válasszuk ki az Eszköztárak
menüpontot
azon belül pedig az Új eszköztárat. Az előugró ablakon belül pedig
gépeljük be a következőeket:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet
Explorer\Quick Launch
A
megjelenő eszköztárat tetszés szerint elhelyezhetjük a tálca bármely részén,
amihez A tálca zárolását fel kell oldanunk.
Továbbá személyre szabhatjuk külsejét: pl.: ikonok mérete, szöveg megjelenítése,
címsor megjelenítése , melyeket az újonnan
létrehozott eszköztárra kattintva módosíthatunk.
Ha
újraindításkor ez újonnan létrehozott eszköztár eltűnik, nem kell mást tennünk,
mint a
Kérdések és válaszok publikációmba lévő leírást végigkövetni.
34)
Fejezet, élményindex-hack-elése:
Irányítsuk magunkat a következő mappába: C: \ Windows \ Performance \ WinSAT
\ DataStore ,
majd ott keressük meg a következő XML kiterjesztést:
Formal.Assessment. WinSAT
majd jobb klikk
Szerkesztés menüpontot válasszuk ki.
A megnyitott XML-fájlba keressük meg a következőbejegyzéseket:
SystemScore, majd írjuk át, a nekünk megfelelő értékekre:
<SystemScore>
?</SystemScore><MemoryScore>?</MemoryScore><CpuScore>?</CpuScore><CPUSubAggScore>?</CPUSubAggScore><VideoEncodeScore>?</VideoEncodeScore><GraphicsScore>?</GraphicsScore><Dx9SubScore>?</Dx9SubScore><Dx10SubScore>?</Dx10SubScore><GamingScore>?</GamingScore>
35)
Fejezet, Aero effekt problémáinak orvoslása:
Kattintsunk a Start menüre, majd a keresőbe gépeljük be a következő
parancsot:
Aero , majd a találatok közül válasszuk ki a következőt:
Áttetszőséggel és más vizuális hatásokkal kapcsolatos problémák keresése és
javítása
Az elindítás után előugrik egy ablak, ahol pedig kattintsunk a Tovább
gombra, majd az operációsrendszer felkeresi és javítja az Aero-ban lelhető
hibákat.
36)
Fejezet, derítsük ki mitől lassú a
boot-olásunk :
A Windows telepítése utáni és a folyamatos használat utáni boot-olási idő egyre
csak nő a rendszer használata során.
Ezen probléma/problémák kiderítéséhez nem kell mást tennünk, mint, hogy
elindítjuk a Start menüt, majd a keresőbe gépeljük be a következőeket:
Eseménynapló
Az indítás után előugrik egy ablak, ahol bal oldalon görgessük le a következő
naplót: Alkalmazás- és szolgáltatásnaplók / Microsoft / Windows /
Diagnostics-Performance / ...
Majd a Műveletek fájlra kattintva középen megjelennek a naplózott
műveletek. Ezeket a műveteket az Eseményazonosítójuk alapján állítsuk növekvő
sorrendbe.
Keressük meg azon Eseményazonosítókat melyek 101 és 110 közé esnek
és kattintsunk rájuk, hogy mely okok gátolják meg a boot-olást.
37)
Fejezet, Temp fájlok (ideiglenes fájlok)
mentési helyének megváltoztatása:
Indítsuk el a Rendszer tulajdonságait (Számítógépen jobb klikk
Tulajdonságok) , majd a megjelenő ablakban ball oldalon található menüből
válasszuk ki a következőeket:
Speciális rendszerbeállítások / Speciális fülön a Környezeti változók.. / ...
majd szerkesszük át a nekünk megfelelő értékekre.